Tuesday, May 30, 2006

Ελληνική Παιδεία

Άρχισαν οι πανελλήνιες! Με έκθεση απ'ότι μαθαίνω. Το θέμα, τι άλλο; Παπανούτσος. "Χρησιμοποιεί στα επιχειρήματά του επίκληση στο συναίσθημα ή στη λογική;" "Σωστή θα θεωρηθεί κατά κύριο λόγο η επίκληση στη λογική, μα και στο συναίσθημα, αν υπάρχει επαρκής ατιολόγηση". Διόρθωση κατά βούληση δηλαδή, στην ευχέρεια του καθηγητή. Ήθελα να 'ξερα, ολόκληρη ειδική επιτροπή δεν μπορεί να αποφασίσει για θέματα πανελληνίων που να μην επιδέχονται παρερμηνείες; Αγανακτώ.
Έχω μια θολή εικόνα στο μυαλό γι'αυτές τις εξετάσεις. Μαθητές που τρέμουν, ιδρώνουν από αγωνία και διορθωτές που ελέγχουν γραπτά με συνοδεία ούζων και μεζέδων, σύμφωνα με διηγήσεις καθηγητή μου. Θαμπή ως ανάμνηση, ίσως γιατί δε θέλω να θυμάμαι. Κάθε φορά που έρχεται το θέμα στην επικαιρότητα νιώθω ένα σφίξιμο στο στομάχι. Όπως τότε, με το ατέλειωτο άγχος να ικανοποιήσω περιβάλλον και εαυτόν με τις επιδόσεις και τις επιλογές μου. 16-17 και όφειλα να είμαι έτοιμη ν'αποφασίσω με τι θα ασχοληθώ για την υπόλοιπη ζωή μου. Παράλογο; Μέχρι τελευταία στιγμή σκεφτόμουν πώς θα συμπληρώσω το μηχανογραφικό. Είχα υψηλές βλέψεις και διλήμματα να με βασανίζουν, όπως "πολυτεχνείο ή ιατρική;" Και τα 2 δύσκολα να επιτευχθούν , μα εφαλτήριο για επαγγέλματα με κύρος και εξασφαλισμένο μέλλον, υποτίθεται. Μέσα σε μια νύχτα, κοιτώντας το ταβάνι, καταστάλαξα, και να'μαι τώρα, να φοιτώ στο 3ο έτος Πολιτικών Μηχανικών. Δεν διαβάζω τόσο όσο απαιτείται είναι η αλήθεια, μύθος τ'ότι στο πανεπιστήμιο δε χρειάζεται διάβασμα, διαβάζω όμως εφημερίδες. Ενημερώνομαι πως τη σήμερον ημέρα οι γιατροί δυσκολεύονται να διαγνώσουν εγκαίρως την οξεία σκωληκοειδίτιδα, με μοιραία αποτελέσματα για τους ασθενείς και πως ένα απ'τα μεγαλύτερα έργα στην Ελλάδα, η γέφυρα Ρίου Αντιρρίου υπέστη βλάβη που οφειλόταν σε αστοχία υλικού και όχι σε κεραυνό, όπως ισχυριζόντουσαν οι μηχανικοί...Άλλος ένας μύθος λοιπόν καταρρίπτεται: Τ'ότι θα εισαχθεί κάποιος και θ'αποφοιτήσει από υψηλόβαθμη σχολή δε σημαίνει πως θα γίνει κι επιτυχημένος επαγγελματίας. Πρέπει να τον ενδιαφέρει επιπλέον το αντικείμενο, να ασχοληθεί με αγάπη, περιέργεια, μεράκι.
Δυστυχώς αυτό νομίζω μας στερεί και το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Την αγάπη για το αντικείμενο. Όλα είναι τόσο συστηματοποιημένα. Διαρκείς εξετάσεις, φροντιστήρια, βαθμοί, έλεγχοι, εργασίες. Αφήνουν μια διάθεση διεκπεραιωτική στους εμπλεκόμενους και μια γεύση πικρή στο στόμα....
Τέλος πάντων... είναι αργά κι έχω διάβασμα αύριο, αν και αγνοώ προς το παρόν τι θα γίνει με τη σχολή. Θ'αποσύρουν το νομοσχέδιο; Θα έχουμε κατάληψη; απεργίες; θα χαθεί η εξεταστική ή ολόκληρο το εξάμηνο.; Ίσως είμαι τυχερή και αναφέρουν κάτι σχετικά στις αυριανές ειδήσεις, ως δέκατο θέμα, στριμωγμένο κάπου ανάμεσα στην κυρία Καραχασάν και το κόστος της Eurovision.

12 Comments:

Blogger Λύσιππος said...

Κι οι σπουραστές κάνουν αποχή για να αντισταθούν στα ιδιωτικά ΑΕΙ, ενώ παράλληλα οι ταξιτζίδες ανθίστανται στη χρήση της ζώνης ασφαλείας.

Α ρε αρωγή κι ευδοκίμηση που χρειάζεται...

3:43 AM  
Blogger €lisavet said...

Δεν είναι μόνο αυτό, είναι πολλοί οι λόγοι, μεταξύ των οποίων η κατάργηση του ασύλου και του δωρεάν συγγράματος, η διαγραφή των φοιτητών μετά τα Ν+2 ή Ν+3 χρόνια κ.λ.π.

Όσο για τα ιδιωτικά ΑΕΙ...το κράτος αυτή τη στιγμή δίνει ψίχουλα στα κρατικά παν/μια,(έχει φτάσει το πολυτεχνείο να χρωστάει στη ΔΕΗ) γι'αυτό και τόση δυσαρέσκεια, αλυσιδωτή αντίδραση είναι νομίζω, οπότε όποιος είναι έξω απ'το χορό θεωρεί ότι τα ιδιωτικά ΑΕΙ είναι η λύση.

8:38 AM  
Blogger €lisavet said...

Με κατέταξες κιόλας;
Το δάσος πάντως χαρίζει οξυγόνο :)


Εγκυκλοπαιδικά, πήγαινα στις πρώτες συνελεύσεις. Πλέον αποφεύγω, διότι κάθε φορά ακούγονται τα ίδια, οι παρατάξεις αναλώνονται στον ανταγωνισμό και τη δημιουργία εντυπώσεων και αποτέλεσμα μηδέν.
Το μόνο που μένει μετά από τόσες ώρες εγκλεισμού στο αμφιθέατρο είναι ο πονοκέφαλος και η απαίσια μωρωδιά του τσιγάρου στα ρούχα...

9:29 AM  
Blogger Λύσιππος said...

Αυτό που ξέρω είναι ότι τίποτε δεν άλλαξε από το ΄88 που ήμουν εγώ φοιτητής - ώπα, σχεδόν 20 χρόνια!

9:40 AM  
Blogger €lisavet said...

Ό,τι ισχύει για τα κόμματα και την ευρύτερη πολιτική ζωή του κράτους, ισχύει δυστυχώς στην αντίστοιχη κλίμακα και για τις παρατάξεις. Μια απ'τα ίδια. Οι περισσότερες παρατάξεις άλλωστε χρηματοδοτούνται απ'τα κόμματα.

10:09 AM  
Blogger €lisavet said...

Συμφωνώ στο ότι αφορά όλους. Απλά περισσεύουν οι αδιάφοροι και κοντόφθαλμοι. Δε βγάζω τον εαυτό μου απ'έξω.

4:53 PM  
Blogger €lisavet said...

Αύξηση 5,5 % σ'όλες τις βαθμίδες των ιδιωτικών σχολείων μαθαίνω...καλύτερα να καταργήσουμε τις συνελεύσεις κι απλά ν'αρχίσουμε να ετοιμαζόμαστε ψυχολογικά....

...αυτή είναι η λύση;

9:00 PM  
Blogger €lisavet said...

Einai asteio na milame gia dhmosia dwrean ekpaideush epipedou, xwris antagwnismo. Apo touxronou to 50% tha anagkazetai na spoudazei sto ekswteriko. Exoun pou exoun provlimata ta panepisthmia, ta xeiroterevoun oi katalhpseis kai ypovathmizoun to epipedo. Einai san na vgazeis ta matia sou me ta idia sou ta xeria. Sto katw katw an einai oloi stis gnwstes kai mh eksairetaies paratakseis toso agwnistes me ta magio stis syneleuseis, as phgainan na kleisoun tin ethniki odo me ta mat kai ta dakrygona apenanti. Ekei na dw th magkia kai ton agwna. 6o) Kalo septemvrh kai kalous agwnes... stin paralia.

Τ'αρνητικά που βλέπω στη δημόσια εκπαίδευση; Έχουν ανοίξει πολλές σχολές. Αποτέλεσμα, το κράτος δε διαθέτει τα χρήματα που απαιτούνται, το προσωπικό δεν επαρκεί και οι απόφοιτοι δε βρίσκουν δουλειά στο αντικείμενο σπουδών τους. Αρκετοί καθηγητές έχουν νοοτροπία δημοσίου υπαλλήλου κι έχουν να ασχοληθούν πολύ καιρό με εργασίες, συνέδρια κι έρευνες κι αυτοί που έχουν τη διάθεση συχνά δεν παίρνουν τις επιχορηγήσεις. Οι δε φοιτητές έχουν την εντύπωση πως άπαξ και πέρασες, θα την τελειώσεις τη σχολή, δεδομένο.
Κι αφού έχει αυτά τα χάλια η 3οβάθμια εκπαίδευση, τι κάνει το υπουργείο παιδείας; Ασκεί έλεγχο στις επιδόσεις των καθηγητών; στη διαχείρηση των πόρων; Επιχορηγεί τις θετικές προσπάθειες; Αυξάνει το κονδύλιο για την παιδεία;

Όχι, η λύση είναι τα ιδιωτικά πανεπιστήμια.Εκεί πρέπει να διαθέσει χρήματα το κράτος.

Και οκ, ιδρύονται τα ιδιωτικά. Που; Αθήνα, Θεσσαλονίκη; Με ποιους καθηγητές; Φαντάζομαι τους καλύτερους των κρατικών, με παχυλούς μισθούς. Ποιοι θ'αρνηθούν;
Τέλεια.
Και ποιος δε θέλει το καλύτερο. Το καλύτερο για το παιδί του.
Ιδιωτικό σχολείο, φροντιστήρια, ιδιωτικό πανεπιστήμιο.
Ο γονιός δίνει και την ψυχή του για να μορφωθεί το παιδί.

Ποιο το μέλλον για τα δημόσια πανεπιστήμια; Ποιος έσβησε το φως;!

5:36 PM  
Anonymous Anonymous said...

Δεν έπρεπε να διαβάζουμε Παπανούτσο. Δεν έπρεπε να κάνουμε μηχανογραφικό. Δεν έπρεπε να μπούμε καν στον κόπο κοπελιά να πάμε στη γραμματεία. Έπρεπε να σκεφτούμε όπως ο Bill Gates, o Linus Torvalds, o Larry Elisson, o Louis Pasteur, o Alexander Fleming, o Pablo Picasso, o Martin Luther King, o John Kennedy, o Nelson Mandela, o Αλέξανδρος Παναγούλης, o Έρασμος, o Mozart, o Beethoven, o Σωκράτης και ο Πλάτωνας, ο Αριστοτέλης και ο Απόστολος Παύλος, ο Μωάμεθ και ο Βούδας, ο Χριστός και ο Τρότσκι, ο Μάρξ και ο Adam Smith.

Ελεύθεροι άνθρωποι.

Αυτά σαν συμβουλή στο τέλος μιας πορείας. Τέσσερα χρόνια στο πανεπιστήμιο είναι αρκετά. Όχι για εκείνους. Για 'σενα. Μετά τα 22 όποιος προσπαθεί - συνομήλικος ή μη - να σου εμφυτεύσει οτιδήποτε να ξέρεις οτι είναι καταδικασμένος να αποτύχει στη ζωή του.

Βλέπω οτι έχεις πιάσει το νόημα. Ακόμα ένας χρόνος έμεινε. Κουράγιο.

8:55 PM  
Blogger €lisavet said...

Σ'ευχαριστώ black pearl. Το μόνο που έχω να προσθέσω είναι ότι το πολυτεχνείο είναι 5 χρόνια, οπότε θεωρητικά μου μένουν άλλα 2. Πρακτικά, αν χάνονται και εξεταστικές, βλέπω να τελειώνω τον αιώνα τον άπαντα!

11:04 PM  
Blogger €lisavet said...

Έστω, δε θα χρηματοδοτείται απ'το κράτος, θα χρηματοδοτείται από δωρητές και χορηγούς.

Αυτό δε θα επηρεάσει την αντικειμενικότητα;
Παράδειγμα: Αν χορηγός είναι εταιρεία γαλακτοβιομηχανίας, οι διπλωματικές εργασίες του χημικού, βιολογίας ή του τμήματος τεχνολογίας τροφίμων δε θα προσαρμόζονται στις ανάγκες του χορηγού, αποτελώντας το ερευνητικό του τμήμα; Δε θα είναι αυτές οι εταιρείες-χορηγοί στο απυρόβλητο;

"Η χρηματοδότηση, η διοικητική χειραφέτηση και η κανονιστική πολυτυπία των ελληνικών ΑΕΙ είναι, από την άποψη αυτή, ζήτημα πολύ πιο κρίσιμο για το μέλλον του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος και την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού διανοητικού κεφαλαίου, από την πιθανή εισαγωγή μιας ρητής συνταγματικής διάταξης για τα μη κρατικά - μη κερδοσκοπικά ΑΕΙ."
έλεγε ο Βενιζέλος 12.3 στην Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία.

4:58 AM  
Blogger €lisavet said...

Ap'to blog tou black pearl:
http://politics-lab.blogspot.com/2006/05/blog-post_114750745773367696.html

5:00 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home