Monday, March 12, 2007

Φεγγαράκι μου θολό

Απ'τον παιδικό σταθμό, μέχρι και την πρώτη τάξη του δημοτικού, δεν ξέρω τι εμμονή ήταν αυτή των δασκάλων, μας έβαζαν όλα τα παιδάκια με τη σειρά να λέμε ό,τι ποιήμα ξέραμε. Συνέβαινε και σε σας αυτό; Ναι; Τέλος πάντων. Σε μας λοιπόν, η μισή τάξη έλεγε το "φεγγαράκι μου λαμπρό" κι η άλλη μισή, "το γάλα μου το πίνω, καθόλου δεν αφήνω" (γκραν σουξέ). Όλα αυτά βέβαια πριν το καινούριο βιβλίο της Στ' δημοτικού και τις "Αποδείξεις" του Ευαγγελάτου, αντίστοιχα.

Στη σημερινή εποχή δυστυχώς, όπως καταλαβαίνετε, τα πράγματα έχουν δυσκολέψει, οι απαιτήσεις έχουν αυξηθεί. Τόσες ανακαλύψεις και αποκαλύψεις μετά, τα δεδομένα άλλαξαν. Παν αυτά που ξέραμε. Σήμερα ο γονιός αγωνιά κι αναρωτιέται τι ποίημα θα μάθει στο παιδί του. Τι θα του διδάξει, ώστε να πηγαίνει να το λέει κι εκείνο χαρωπό και περήφανο με τη σειρά του, στη δασκάλα του, χωρίς να το κοροϊδεύουν οι συμμαθητές του.

Μη στεναχωριέστε όμως φίλοι μου και μην απογοητεύεσθε. Το c'est moi έχει όπως πάντα τη λύση και ήρθε να σας βγάλει απ'τους προβληματισμούς:

Προτείνουμε λοιπόν, τα 2 προηγούμενα δημοφιλή μας ποιήματα ν' αντικατασταθούν από τα σύγχρονα, έγκυρα και ασφαλή για την κοινωνία μας:

1)Feggaraki mou lampro by Sfakianakis:

Ένα μήνα έχω τώρα να τη δω
ένα μήνα δεν μπορώ να κοιμηθώ
Μου το είπε το φεγγάρι ότι άλλον έχει πάρει
Είναι όμως ψέματα και θα τη βρω ] 2x
Φεγγαράκι μου λαμπρό φέγγε μου να περπατώ
Να πηγαίνω στην αυλή της και να κλέβω το φιλί της ] 2x
Το φιλί της είναι σαν τη ζάχαρη
και κανένας σαν εκείνη δεν μπορεί
να φιλάει να χαϊδεύει ν’ αγαπάει να παιδεύει
και μετά να σου γελάει σαν παιδί ] 2x



kai


2)Pino kai metho by peristeris

Πίνω και μεθώ, ωχ αμάν, μέρα-νύχτα τραγουδώ, ωχ αμάν
Μέρα-νύχτα τραγουδώ
Και το ντέρτι μου, ωχ αμάν, στο μπουζούκι μου ξεχνώ
Και το ντέρτι μου, ωχ αμάν, στο μπουζούκι μου ξεχνώ
Γίνηκα μπεκρής, ωχ αμάν, μπελαλής και μερακλής, ωχ αμάν
Μπελαλής και μερακλής
Γιατί όλο λες, ωχ αμάν, κούκλα μου πως δε με θες ] 2x
Τα ματάκια σου, ωχ αμάν, και τα κορδελάκια σου, ωχ αμάν
Και τα κορδελάκια σου
Με τουμπάρανε, ωχ αμάν, πώς με κογιονάρανε ] 2x
Πώς μου τα ’φερες, ωχ αμάν, και μου την κατάφερες, ωχ αμάν
Και μου την κατάφερες
Πώς μου το ’σκασες, ωχ αμάν, μ’ ένα μάγκα το ’στριψες ] 2x

opa! pou len kai sto ellada!

6 Comments:

Blogger snikolas said...

Έτοιμα για τις μπουζουκερί από μικρά δηλαδή! Θέλεις να αντικαταστήσεις την Μαριέτα ε; Αμ σε κατάλαβα εγώ!!! ;p

8:06 AM  
Blogger €lisavet said...

Νικόλα με κατάλαβες...shame on me! :)

12:03 PM  
Blogger YO!Reeka's said...

χαχαχα sfak attack!

1:38 PM  
Blogger €lisavet said...

o sfak einai aiones...mprosta! :)

3:04 PM  
Blogger Sophia said...

Εγώ πάντως στον ανιψιό μου έμαθα το "Γουστάρω να χορεύω"...

1:57 AM  
Blogger €lisavet said...

Σε συγχαίρω Σοφία για την ηθικοπλαστική παιδαγωγική σου, διότι το γουστάρω δηλώνει πυγμή και θάρρος ενώ ο χορός παράλληλα είναι ένας υγιής τρόπος εκτόνωσης και άσκησης του σώματος. To τραγούδι σου εγκρίνεται :)

3:15 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home